Nieuws. Tips. Updates.

Alles over werkprocessen lees je op ons blog.

    SLA behaald, maar de klant baalt!

    Werkt jouw bedrijf met Service Level Agreements, SLA’s, naar klanten? Dan is de kans groot dat je stuurt op een goede, langdurige relatie met die klant. Hoe langer de relatie voortbestaat, hoe groter de opbrengst bij die klant is. Wanneer je signaleert dat veel klanten eigenlijk te vroeg afhaken, dan is er iets aan de hand. Zeker als je de afspraken in de SLA gewoon haalt. Op zoek naar de oorzaak dus.

    Lees verder

    3 tips voor het standaardiseren van Service Management.

    Service Management is de manier om een IT afdeling te structureren en te organiseren. Tot zover niets nieuws! We hebben allemaal de ITIL-boeken gelezen die boordevol staan met mooie theorieën over hoe processen eruit zouden moeten zien. Regelmatig komen er nieuwe versies op de markt. Ook zie je dat er nieuwe werkwijzen en methodieken bij komen om de boel nog gestroomlijnder te krijgen. Denk hierbij aan Lean IT, DevOps, Kanban, ISM en USM. Als het om theorie gaat komen we niets te kort!

    Lees verder

    Mproof behaalt USM-accreditatie

    Mproof, specialist in Service Management, heeft als eerste bedrijf in Nederland de Unified Service Management-accreditatie behaald. De USM-methode voorziet in een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie z’n mensen, z’n middelen, z’n werkwijzen, en z’n services managet. 

    Lees verder
    16 June 2017 Nieuws Michiel ten Houten

    Nieuwe software? Dat is altijd even wennen!

    Het is je vast wel eens overkomen. In de organisatie is besloten om met nieuwe software te gaan werken. En dat vergt soms behoorlijk wat aanpassingsvermogen.  Weinig zaken zijn zo controversieel als de keuze voor hardware en software. Bij iedere koffiezetautomaat wordt bijvoorbeeld de Apple/Microsoft/Google-discussie wel eens gevoerd. Sommige mensen zweren bij Android. Anderen kunnen niet zonder hun Microsoft-software en -apparatuur. En natuurlijk zijn er vele liefhebbers van Apple-gadgets. Software en hardware roepen al met al wat emoties op. In dit artikel lees je er meer over.

    Lees verder

    Bent u in control, maar kunt u het niet aantonen?

    Bekijk ons webinar terug. Daarin laten we precies zien hoe u grip op uw service-organisatie kunt krijgen.

    In de webinar-video ziet u hoe u:

    • Dashboards gebruikt
    • Kunt sturen op aandachtspunten
    • Grip op uw service-organisatie krijgt

    Kijk de webinar terug

    Over het Mproof-blog.

    Heeft u moeite om de werkprocessen in uw organisatie op orde te krijgen? Op het blog van Mproof leest u handige tips en het laatste nieuws op het gebied van Service Management, werkprocessen en andere procedures.

    Heeft u zelf nog ideeën? Help dan om dit blog nóg beter te maken en laat uw suggesties achter in de reacties.

    Uitgelichte artikelen.